Alla inlägg under september 2019

Av Jennie Hedlund - 23 september 2019 21:00

En torsdag för 2veckor sedan... Hemma från jobbet började med yrsel svimnings känslor och därefter började magen krångla. Magsmärtor. Denna torsdagen var jag kallsvettig yr var tvungen att öppna dörren få luft, känns som hjärtat slog så fort och det kändes formligen som att jag inte orkade längre fick dödsångest jag klarar inte mer. Tappade orienteringen blev förvirrad tappade verklighetsuppfattning. Tänkte irrationellt. Yrslig hjärtklappning ångest. Var tvungen att ringa maken. Känner mig då lite lugnare men fortfarande yr svimfärdig och desorienterad. Hjärtat slog hårt och fort. Tunnelseende. Satt mig på huk utomhus knaprade dextrosol och drack vatten eller snarare halsade vatten. När jag svimmade sist var jag svårväckt och maken var nära att ringa ambulans.

Denna gången lyckas jag få tillbaka mitt rätta jag efter ett tag men resten av dagen var jag trött och kände mig omtumlad.

I efterhand förstår jag att det var en panikångest attack. Måste försöka lyssna på kroppen. Gör det men tydligen inte tillräckligt. Påväg in mot väggen nuddat och nuddar väggen lite då och då senaste tiden.
Men den panikångesten jag kände denna torsdagen var en obehaglig känsla som nog vill varna kroppen eller kroppen vill varna mig. Vet att jag känt mig så stressad sista tiden så är kroppens sätt att varna mig.
Känner igen tecken som jag känt förrut yrsel magont hjärtklappning.
Hoppas på bättre mående/J. H

Av Jennie Hedlund - 18 september 2019 15:43

Det känns som tusen ljud ekar av minsta lilla ljud. Som att alla ljud låter högre än de är. Snurrar i huvudet snurrar av att inte kunna kognitivt sortera organisera ...
Torsdag den 12 september hemma från jobbet. Känner helt plötsligt att hjärtat slår dubbelvolter yrseln kommer plötsligt. Jag knapprar dextrosol, denna dagen massor för att hålla mig på alerten. Eller senare tiden tuggar för att hålla mig på benen och förebygga att inte svimma..
Jag sitter och skriver listor över vad jag behöver göra hemma respektive på jobbet. Därefter börjar jag skriva i mina barns hälsojournaler som ska tillbaka till skolan. Känns övermäktigt, tänker tillbaka, tänker på sådant som jag behöver göra och.. detta blev övermäktigt jag kände mig svimfärdig.
Kändes som att jag skulle svimma öppnade altandörren fyllde ett vattenglas åt dextrosol.. Får knappt någon luft ångest min hjärna tänker att nu orkar jag inte mer.. Övermäktig känsla nästan hyperventilerar lite panik jag vill inte svimma. Hemma själv. Ringer maken. Försöker andas lugnt. Tänka på något annat.. Till slut avtar yrseln och jag vågar upp och röra mig. Känner mig omtumlad och ännu tröttare efteråt som om jag sprungit ett maratonlopp.. Förvirrad känsla. Det var nog nån sorts panikångest attack reflekterar jag nu i efterhand.
Reflektera det gör jag alltför sällan. Samma tid förra året trappades min stress upp.. Jag får känslan av att vara väldigt nära där igen.
Hoppas det lugnar sig
Efter en vecka hemma så hoppas jag att det räcker så..
.../J. H

Av Jennie Hedlund - 11 september 2019 06:37

Kroppen försöker säga något
Yrsel hjärtklappning åter igen
Ljuden runtomkring brusar inom mig låter som skrik trots att de inte är så jättehöga
Som en maskin som gnisslar ett system som inte fungerar
Ett system där man tänker att så lite som möjligt personal för att hålla nere utgifterna
Mer inkomster till verksamheten och mindre utgifter
Det är mer vanligt än ovanligt att jag kommer hem och känner mig ganska dålig ganska så trött
Ingen ork till de bästa jag har mina barn och maken
Kraften slut på minus redan när jag kommer innanför dörren - 150 % i kraft.. Borde vara på plus,, borde känna mig lugnare, jag är ju ingen robot. Tuffa tider.
Mina barn vill oxå ha en mamma som orkar efter skolan. Som orkar leka busa ha tålamod kvar.
Vi får se hur framtiden tycks bli, jag vill inte falla tillbaka till hur jag mådde i nov/dec 2018. Jag känner mig helt mör och trött stressad ont i magen yrsel svimfärdig alla intryck jobbiga alla ljud går in i varandra.
Dags att sova nu. /J

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards