Alla inlägg under juli 2023

Av Jennie Hedlund - 27 juli 2023 00:39

Min bok är äntligen klar
Så stolt
Så tacksam
Att jag fortsatte skriva även att det var stiltje ibland
Det gick i vågor precis som livet
Ibland skrev jag mer ibland mindre
Nu är den i rätt format och completed och klar
Jag hoppas bara nu att få igång försäljning och recensioner

Ha det fint JH

Av Jennie Hedlund - 18 juli 2023 00:03

Är på samma plats som för 11 år sedan när pojkarna valde att komma ut extremt för tidigt mycket tidigare än beräknat. I vecka 25+6.

Det är en speciell plats med mycket känslor.

I morgon bitti 18 juli kl 6.40 och 6.42 så är det 11 år sedan de föddes på Östersunds sjukhus.Våra starka kämpar fyller 11 år och de har kämpat många strider för att vara där de är just idag.

Kommer bli en fantastisk dag i morgon vi ska fira massor. Som varje födelse jag tänkt att nu måste jag komma igång med boken om dem så att jag blir klar någongång. Nu är den klar Pytteresan 100 dagar på neonatalen och jag är supernöjd och superstolt mamma till dessa underverk mina fina killar.

Exakt för 11 år sedan kände jag sån oroskänsla och rastlöshet magen var i uppror och jag somnade kl 00.00 för att vakna kl 03 i ett kaos när vattnet gick. Då sov vi på andra våningen inatt sover vi längst ner på första. I morgon blir det hur mycket mys som helst och firande.

JH

Av Jennie Hedlund - 17 juli 2023 23:21

Jag hade en dröm häromdagen. Mycket drömmer man och glömmer lika fort som man öppnar ögonen. Detta var glasklart. Ett nytt manus i en dröm så praktiskt och bra. Det kom bara till mig.

Ur denna dröm kläcktes en idé. Jag drömde och fick en ny kick om en ny bok en start på en ny idé.
En ny bok började skapas när jag vaknade. Jag skrev ner anteckningar ifrån drömmen så fort jag kunde och hade dem levande innan jag skulle glömma bort. Annars är det lätt att glömma. Precis som på neo när vi låg inne så antecknade jag för att inte glömma. Man tror man ska minnas men de där detaljerna som gör helheten glöms lätt bort. Utan detaljer blir det bara ibland som ett tomt skal av en helhet som bara blir som ett tomt skal utan innehåll. Det går inte att få en fördjupning om inte de där specifika särskilda detaljerna kommer med. Som ett äggskal.

Boken som ska bli kommer bli en slags handbok eller erfarenhets baserad bok ur ett föräldraperspektiv som ett hjälpmedel en vägledning från en förälder alltså mig till en annan. Hur jag just jag överlevde tiden på neonatalen. Tips för att överleva den fysiska och psykiska pressen sedan är det bara endast mina tips som jag hoppas kunna ge hjälp och stöd.
En slags överlevnads bok om tiden på neo för min del så som jag upplevde det där tips idéer och erfarenheter ska bli en grund. Ur min bok Pytteresan 100 dagar på neonatalen kommer massor av tips och idéer kunna plockas ut och skrivas om och skrivas in på nytt i ett nytt sammanhang och perspektiv.

Erfarenhet ger erfarenhet som jag vill ge vidare det ska inte stanna där hos mig utan ska vidare till andra som befinner sig i eller har befunnit sig i neovärlden eller känner någon som befinner sig där eller helt enkelt bara du som är intresserad av att ta del av det som jag skrivit.

Jag hoppas kunna sprida en positivitet kring att ta sig fram på neo som förälder utan att gå under. Falla gör man hela tiden bara man reser sig igen och hittar strategier för att ta sig igenom den ibland snåriga jobbiga pressande tiden. Allas neohistorier är unika så det är bara min personliga erfarenhet som jag kommer dela med mig.

Hoppas att komma igång på riktigt med boken inom snart framtid parallellt med en bok om förskola och skoltiden som prematurförälder som också är i startfasen.

På återseende JH

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards