Alla inlägg under juli 2019

Av Jennie Hedlund - 26 juli 2019 23:50

Bearbeta.
Som barn som ser något otäckt upplever något traumatiskt som i detta fallet jag syftar på, när tvillingbrodern tappade medvetandet och jag fick göra mun mot mun metoden.. medan andra sonen såg på. Hur bearbetar man det själv och hur bearbetar barnen det.. Tror att det är genom att prata låta dom få prata om det, vad mer kan man göra eller bör göra. Prata med någon utomstående skulle det vara till hjälp eller inte, det skadar nog inte,. Jag vill att de ska bearbeta och inte känna när de blir äldre att de inte har bearbetat det som hände..vi mötte en ambulans idag när vi var ute och åkte och då kom det upp att sist de åkte ambulans var när ena sonen var dålig och tappade medvetandet.. "Och jag grinade när jag åkte ambulans till dagis " sa min ena son. Vad gör man det fanns ingen plats i ambulansen för båda två, ingen anhörig svarade jo mannens moster och min make var i Tyskland. Då fanns inte så mycket val mer än att han fick åka till förskolan.. Jag känner mig rätt ensam ibland och särskilt den gången. Det är en ensamhet som letar sig in i en, jag letade i telefon boken i mobilen vem jag skulle ringa.. Önskar att barnens mormor och morfar bodde närmre eller att vi bodde närmre dem. Det är när det händer något som man önskar ibland att man hade fler omkring sig. Jag behöver också bearbeta kanske jag och sonen eller båda sönerna kan hitta något tillfälle att prata mer om det som hände tillsammans bara vi eller med någon annan utomstående. Jag känner att jag vill göra det bästa, som man alltid känner som mamma. Jag har själv känt att genom att prata och prata med nära och kära om händelser man upplevt så har det lättat det inre genom att få ur sig genom att prata och prata åter och åter igen. Det är nyckeln till att bearbeta tror jag, en del i bearbetningen.

Må väl, godnatt /J. H

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards