Alla inlägg under februari 2019

Av Jennie Hedlund - 20 februari 2019 22:08

Starten på traumatiska händelser var såklart när dessa 2 små underverk föddes.. En ständig traumatik i upp och nergångar berg och dalar operationer upplivningstillfällen m.m, m.m
På senare tid saker som hjärnskakningar och akutbesök när en av pojkarna nästan tuppade av.. Svårt och andas tillfällen m. krupp/astma hosta blåa i ansiktet akutbesök.. Stege som rasade över killarna traumatiskt hemskt chockartat.. Deras mamma som svimmade för 2v sedan traumatik barnen vaknade grinade kaos fram till jag tillslut vaknade.. Massa tankar efteråt.. tankeställare.. A wake up call... Stressat massor mest inre stress sista tiden... Jag sjuk därefter vabb och sedan kom en kommentar som kändes som att bli avhuggen längs med fotknölarna... man gör allt vad man kan i dessa tider.. Sjuk själv i omgångar magen bråck yrsel lågt blodtryck sedan har denna maktlösheten börjat ta vid och även tecken som jag hade förrut på stress utmattning i nov/dec - 18 börjar ge sig till känna igen. Inte så bra. Deppig varit så mycket känns som min kropp inte känns i balans och min annars positiva inställning den hoppas jag hitta tillbaka till snart. Kraften. Man har blivit stark av allt men desto bräckligare, man är ju inte mer än människa.
Min stress nivå vid händelser går från 0 till 100 jag förväntar mig det värsta. Posttraumatiskt stressyndrom.. Säkert utav händelser från starten av min mammaroll som inte alls startade som jag trodde det skulle bli.. Prematurmamma till 2 extremprematurer och med massa glädje lärdomar tacksamhet lärande om livet och om barnen och om en själv och om sjukvården termer ifrågasättanden stå på sig strida för barnen och aldrig ge upp. Hoppet styrkan tron och tacksamheten. Mycket lärdomar och mer tankar och erfarenheter kring hur skört livet är och att familjen är det viktigaste det dyrbaraste det bästa som finns.

Onsdag kväll läggdags snart.
Jag har jämt funnit styrka i att skriva. En terapi, bearbetning, glädje, olika känslor, tömma hjärnkontoret på grejer som jag vill få ur mig..skrivandet har alltid varit en del av mig i med och motgångar glädje sorg rädsla m.m

Kvällshälsningar,
J. H

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards