Alla inlägg under januari 2019

Av Jennie Hedlund - 26 januari 2019 23:47

Strida för sina barn åter och åter..
Gång på gång..
Förklara
Berätta
Kunskap om prematuritet behöver spridas.. Tänk vad det skulle underlätta...
Men såklart finns individuella behov..
Men en grundläggande kunskap hos vårdinrättningar förskola och skola borde vara en självklarhet..
Prematuritet borde skrivas in som en diagnos... Som har rätt att få hjälp utan att hela tiden få strida...
Strida för allt..
Förklara ex Prematurer har ofta magproblem... Andningssvårigheter....lungproblematik...
Infektionskänsliga...
Man går på kontroller... "... Nu igen..?! Vabbar du igen vad är det nu för fel?
Så otroligt trött på kommentarer, pikar, ifrågasättande, pustade.. Fast blivit så stark så häftigt att motgångar ger sån kraft inre kraft erfarenheter och lärdomar om livet att inte ta något för givet.
Varma hälsningar /J. H


Av Jennie Hedlund - 22 januari 2019 19:43

Tänker på då när jag satt vid kuvöserna hjälplös maktlös livrädd rädsla skräck ont i magen magkatarr sönderriven lindad arm med eksem hjärtklappning sömnstörningar gick ner i vikt.
Tittade ut och ner mot plåttaket. Tänkte att.. hoppar ut om det tar slut.. Tänkte att det inte var så långt ner till plåttaket, jag skulle typ bara bryta något ben.. Jag tänkte att jag gör vad som helst bad böner tänkte att och sa till killarna att de skulle få allt om de klarade att kämpa.. tänkte att jag skulle gå till kyrkan varje dag och bli troende om de klarade att hålla fast vid sina små liv mina underbara små prinsar..
Jag är troende, troende på ett högre väsen, skyddsänglar. Varje dag en kamp med upp och nedgångar berg och dalar stormvindar men med en ständig TRO ett ständigt HOPP.
Tänker tillbaka lite då och då, hur orkade vi med pressen och stressen rädslan oron och ovissheten. Svaret är lätt enkelt och självklart, man gör ALLT FÖR SINA Barn! Hoppet är det sista som överger en.

Vinterhälsningar /J. H

Av Jennie Hedlund - 10 januari 2019 23:13

2019
Nytt år nya äventyr, nya upptäckter, nya erfarenheter och upplevelser.
Fokus på att skapa en hållbar livsstil, en balans, och ett lugnare liv i det vardagliga livet i "ekorrhjulet". Snurra långsammare leva mer andas mer och inte ta allt så allvarligt.
Mer kraft och samla ihop ett återhämtnings konto där inte mina krafter tar slut som tidigare i slutet av 2018. Det blir fokus detta året återhämtning och balans mellan krav resurser prioritering och alltid familjen först. Det är det viktigaste Familjen och Hälsan. Ta hand om mig själv och lyssna på kroppens signaler. Godkväll Mvh Jennie. H

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards