Direktlänk till inlägg 16 maj 2023

Kämpa för sina barns bästa

Av Jennie Hedlund - 16 maj 2023 21:22

Kämpa
Kämpa som prematurmamma
Kämpa som NPF mamma
Kämpa som tvillingmamma
Kämpa för rätt behov i skola /fritids
Kämpa för att skriva alla uppföljningar
Kämpa för att rodda allt med instanser olika sjukhus uppföljningar habiliteringen läkarbesök , skrivelser , telefonsamtal, möten , hålla koll på allt. Det är mindre av detta nu men ändå en del att rodda med
Kämpa med att hålla stressnivån på lagom nivå
Kämpa med att ständigt vara redo att saker kan hända ständigt vara i beredskap
Ibland snurrar det, allt som i ett virrvarr
Kämpa med att barnen ska få hjälp på fritids På fritids försvinner allt stöd helt plötsligt.
Som om behoven försvinner då vilket de inte gör
Resurserna försvinner
Kompetensen försvinner
Barngrupperna ökar
Personaltätheten minskar
Maktlöshet
Som att springa med ögonbindel baklänges
Faller ihop som en kortlek ibland
Reser mig starkare med erfarenhet men på samma gång skörare
Någon myntade begreppet starkskör
Tycker det säger mycket
Det är så det ofta känns
Ibland är man skörare ibland starkare
Det pendlar däremellan
Känslomässigt tufft ibland
Ibland stark ibland skör en pendlande rörelse emellan dessa känslor och beroende på olika situationer
En sak är säker
Det är att jag kommer fortsätta kämpa
Kämpa och göra allt i min makt för att mina barn ska få det bästa
Om jag faller ibland så beror det på att jag varit stark för länge helt mänskligt
Vad andra inte vet är att som prematurmamma och NPF mamma så spelar vi i en annan dimension
Vårt utgångsläge är ett helt annat
Vi kämpar med allt i med och motgång
Vad som binder oss samman är att vi inte ger upp vi kämpar oss blodiga och gör allt i vår makt för att våra barn ska få det allra bästa som de behöver och har rätt till


Trevlig kväll hälsningar JH
Och glöm aldrig att allt vi gör minsta lilla kommer tillbaka tusenfalt



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Hedlund - Fredag 9 feb 00:31


Idag fick jag en sån lycklig känsla inombords när jag hämtade mina killar att de snart är 12 år de som har legat och fått plats i en handflata vardera. Det är otroligt. Man förstår inte vilken enorm tacksamhet. En vanlig förälder känner tacksamhet ...

Av Jennie Hedlund - Onsdag 3 jan 01:04

Tänker att nya året nu ska jag inte fokusera på att oroa mig för saker innan de händer. Jag är expert på att annars oroa mig månader veckor dagar innan något sedan när väl dagen är här så har jag oftast oroat mig helt i onödan. Helt meningslöst. Ibla...

Av Jennie Hedlund - 8 december 2023 22:47

Min bok finns nu på flertalet bibliotek. Det är inte bara att ge ut en bok man ska marknadsföra den också. Det är en lycka i sig att se hur ens egna innersta berättelse kommer ut bland andra som ska läsa och ta del av ens personliga tankar. Lite ...

Av Jennie Hedlund - 6 december 2023 23:20

Traumatiska händelser avlöst varandra trauma på trauma det är lite så livet fungerat de senaste 11,5 åren. I förra veckan fick ena sonen hjärnskakning och i samma veva min ena bror hamnade på sjukhus när han tuppade av. Oro oro det är lite melodin i ...

Av Jennie Hedlund - 24 september 2023 22:37

Det var dags igen sist var i februari nu var det september. Jag hade hoppats att det skulle dröja men nu var dagen här igen. Det är fler en 1 gång jag hamnat i traumatiska upplevelser säkert närmare 40-50 gånger och då riktigt skrämmande nära död...

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards