Alla inlägg under oktober 2021

Av Jennie Hedlund - 14 oktober 2021 10:56

Hur orkade man egentligen? Både på Neo och efter.. Det var inte så lätt men det fanns strategier och redskap för att orka, dessa kan säkert vara olika men då jag tänkt tillbaka så var detta några sätt för mig.... Det är även redskap nu när saker hopar sig kring barnen och livet.. Ex gå ut i skogen promenera, skriva av mig. Jag kom på ytterligare en sak som borde finnas med "falla ihop och gråta, resa sig igen",,, Det psykiska var jobbigt pressen och stressen sömnlöshet oron ovissheten.. När jag talar för mig själv så har jag blivit starkare av all erfarenhet men på samma gång även blivit skörare. Jag "köper" inte allt längre, säger en läkare eller någon annan något så ifrågasätter jag om något inte känns helt bra. Oftast har magkänslan haft rätt. Detta är några av strategierna som fick mig att orka... Nu kommer jag på flera saker: Vara nära mina 2 hud mot hud, hoppet, stöd av varandra och andra. Det gav mycket styrka.
Styrka att orka, återhämtning på olika sätt var så viktigt. I bubblorna en del av strategierna, det finns säkert många fler, några har jag kommit på i efterhand.
Styrkan att man orkade beror nog i grund och botten på den enorma kärleken man känner för sina barn, kämpar, gör allt.

Ha en fin dag/J.H

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards