Alla inlägg under januari 2024

Av Jennie Hedlund - Onsdag 3 jan 01:04

Tänker att nya året nu ska jag inte fokusera på att oroa mig för saker innan de händer. Jag är expert på att annars oroa mig månader veckor dagar innan något sedan när väl dagen är här så har jag oftast oroat mig helt i onödan. Helt meningslöst. Ibland brukar jag ha rätt magkänslan kan jag lita ganska bra på. På tal om magkänsla finns det någon sådan. Det sitter väl i huvudet om man känner på sig något eller. Min pappa gillar inte ordet magkänsla det finns inget som heter så det är bara ett dumt påhitt. Hur ska man då uttrycka sig huvudkänsla hjärtkänsla. Mycket av känslorna sitter i magen och ryggen har jag hört. Ryggen har jag erfarenhet utav att känslor kan utlösas vid exempelvis massage. En dag i december 2021 när jag gick på massage så var det som om alla mina känslor kom upp till ytan efter en rygg och nackmassage. Stress sitter i nacken och i musklerna trapetzius i nacken sa massören och när dessa masseras så frigörs känslorna. Det stämde så bra. Den dagen i december var det som om hela jag vibbrerade av känslor som suttit inbyggda i min nacke alltför lång tid. Stress oro allt kom ut och de kom ut i mina tårkanaler som en störtflod. Jag ska försöka att inte oroa mig så mycket i onödan detta året . Lättare sagt än gjort dock ska jag försöka anstränga mig. För min egen hälsas skull. Så att uttrycket magkänsla kanske skulle heta ryggkänsla istället eller kroppskänsla. Samtidigt som att det känns direkt i magen för där bygger sig oron gärna in som magkatarr eller magsår de bygger bo där. Jag vill vräka oron därifrån jag har haft så mycket utav den varan att nu vill jag fokusera på positiva saker. Det är lättare sagt än gjort men iallafall till 70 procent så vill jag vara positiv vissa dagar lyckas man bättre andra dagar lyckas man mindre. Livet är ju så upp och nedgångar.

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards