Alla inlägg den 26 juni 2018

Av Jennie Hedlund - 26 juni 2018 14:14

Lite tankar såhär en tisdags eftermiddag.   


Börjar komma till en tidpunkt när jag börjar tänka att det snart är dax att gå ur prematurgrupper på fb...inte för att de inte är intressanta..utan mer ett naturligt steg. Mina extrem premisar har inga prematura drag inga synliga svårigheter som kan förknippas med deras extrema födsel. Enstaka egenskaper som kanske är egenskaper inte pga tidiga födseln..intressant är att man oftast försöker hitta eller koppla ihop ngt med prematura födseln när det istället enbart kan vara en genuin egenskap eller ett personlighetsdrag. Som prematurförälder vill man ofta leta efter saker förebygga hitta någon orsak till saker..och ibland vore det en härlig känsla att bara släppa taget om att hitta svar direkt och lösningar...är det kanske en mammas egenskap kring att vara flexibel. Jag känner mig otroligt fylld med kunskap och erfarenheter att jag ibland känner en överflödig känsla av att Ge Tillbaka ex själv jobba på neo ..men den känslan kan ibland vändas tvärtom. Och Ge Tillbaka känslan till alla som vårdat opererat, räddat, återupplivat, stöttat våra barn och oss. Men hur? Det är ju så att man vill plocka ner en stjärna till var och en. Vilket fantastiskt jobb livsavgörande det finns inga ord. Snart 6åringar ..6år sedan...vilka gigantiska steg, framsteg. Och att de hade varandra som styrka. Som tvillingar gav de varandra styrka att kämpa ihop plus vilja envishet och att vi som föräldrar var närvarande hud mot hud pratade höll om, fanns där ..det gav styrka är jag övertygad om. Styrka som familj. Vi växte samman, stärktes av alla motgångar. Klarar man det vi gick igenom så klarar man allt.   

//soliga juni hälsningar   Jennie

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards