Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Jennie Hedlund - 2 maj 2015 00:24

~Boken~

Tittat tillbaka i L o W bok igår. Den 18juli-15 fyller våra 2 mirakelkillar 3 år. ♡♡ Kände hur tårarna började falla ner längs kinderna när jag tittade tillbaka in i deras bok. Tänk att vi klarat oss igenom allt. Man har så mycket mer styrka än vad man tror.  Förstår inte att vi orkade när jag tänker tillbaka. Genom styrka från våra barn och genom varandra och nära och kära så fanns inga tvivel på att det inte skulle gå. Vi levde i nuet utan att vilja eller våga tänka framåt.  Flyga upp från sängen på morgonen på Astrid Lindgrens föräldravåning när larmet ringde kl.07.00 . Blicka ut över E4:an och den trafikerade vägen. Något bissart att se kyrkogården från fönstret. Somnade ofta vid 02 tiden efter att ha suttit hos våra små och haft svårt att slita mig. Ville inte gå därifrån för ovissheten av att lämna dem tärjde inombords..att inte veta hur natten skulle bli..min ritual varje kväll var att sitta hos dem var och en ",puss och kram natti natti mamma älskar er" ♡och millimeter rättvisa båda skulle få lika mycket tid och så viskade jag orden till dem. Var det svajigt i saturation så väntade jag till det hade lugnat ner sig.. ofta följde dom varandra. Gick en av dem ner i syressättning så följdes dom åt och även om det gick upp. En kväll var det magiskt båda plingade på 100 samtidigt under en lång stund. Ett speciellt band har tvillingar!!  Och dom kände och hörde säkert att mamma var där.  ♡♡ gick i tomma korridorer påväg mot föräldravåningen på natten. Tomt, öde, nästan kusligt tomt. Våra små kämpade för sina liv i sina respiratorer ..livet är så skört, en tunn tråd mellan liv och död. Förra året inför 2års dagen var målet att färda boken om dem men i och med allt som hände, pluggande/semestrar/och att ha fullt upp med att följa deras utveckling~att anteckna allt som hände i deras utveckling och i vår familj så tickade tiden helt enkelt iväg. Det känns så viktigt att få med allt som händer i nuet på olika sätt så boken har legat lite åt sidan. Nu är det dags att fortsätta och nya perspektiv har utvecklats under tidens gång.  Det är fantastiskt hur bra det gått och tacksamheten är ständigt närvarande och gör sig påmind varje dag.  Så fort jag tittar in i deras bok och anteckningar från neo känner jag en varm innerlig känsla av att fortsätta skriva och lyckotårarna faller varma och obehindrat över mina kinder.  Så underbart härligt! Vill sprida hopp till andra i liknande situation,kämpa och finns hos barnet/barnen så mycket ni nånsin kan. De känner det,det ger dem styrka som sprider sig liksom ringar på vattnet ♡Livet är det största☆ snart hoppas jag bli klar med deras och vår bok, ♡Pytteresan♡ håll utkik, för en vacker sommar-eller höstdag så finns den i dina händer och jag lovar att den kommer beröra. ~/kramar till er som kämpar och har kämpat och till er alla andra! Njut av livet!~och ta inget för givet.

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards