Direktlänk till inlägg 4 december 2015
B- uppsatsen i Pedagogik B, är i startfasen och vad jag ska skriva om känns redan klart. Det känns självklart i att välja ett ämne så berört och berör dagligen, intresserar och inspirerar. Emotionellt ämne i en undran kring hur går det sedan när det är dags för barnen att socialiseras in i en verklighet. Ger den verkligheten förutsättningar för utveckling och lärande utifrån det extrempremarura barnets behov förutsättningar och rättigheter?
I att nämna barn i "Behov av särskildt stöd" skulle istället det uttalandet vändas och ändras till "Barn i behov av särskilda rättigheter". Vilka rättigheter ger förskola och skola dessa ba Detta med utgångspunkt utifrån deras individuella behov, utveckling och ärande. Hur sker lärandet i förskol/skola för de extremt för tidigt födda barnen? FFins det något som lärare i förskola/skola bör tänka extra kring för att främja det för tidigt födda barnet i dess utveckling och lärande? Det kommer bli
spännande bitar att tänka kring och om i denna kursen.
Kommer med ytterligare tankar snart. Godnatt och ta hand om er. Varma vinterhälsningar//Jennie
Tänker att nya året nu ska jag inte fokusera på att oroa mig för saker innan de händer. Jag är expert på att annars oroa mig månader veckor dagar innan något sedan när väl dagen är här så har jag oftast oroat mig helt i onödan. Helt meningslöst. Ibla...
Traumatiska händelser avlöst varandra trauma på trauma det är lite så livet fungerat de senaste 11,5 åren. I förra veckan fick ena sonen hjärnskakning och i samma veva min ena bror hamnade på sjukhus när han tuppade av. Oro oro det är lite melodin i ...
Det var dags igen sist var i februari nu var det september. Jag hade hoppats att det skulle dröja men nu var dagen här igen. Det är fler en 1 gång jag hamnat i traumatiska upplevelser säkert närmare 40-50 gånger och då riktigt skrämmande nära död...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 | 5 |
6 |
||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||
14 | 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
|||
28 |
29 |
30 |
31 |
||||||
|