Alla inlägg den 9 februari 2024

Av Jennie Hedlund - Fredag 9 feb 00:31


Idag fick jag en sån lycklig känsla inombords när jag hämtade mina killar att de snart är 12 år de som har legat och fått plats i en handflata vardera. Det är otroligt. Man förstår inte vilken enorm tacksamhet. En vanlig förälder känner tacksamhet över sina barn men detta är något annat något större som bara prematurföräldrar vet vad det handlar om. Detta är liksom något annat att ha vandrat mellan hopp och förtvivlan liv och död varje sekund trippandes på tå knappt vågat andas för att läget kunde förändras på bara några sekunder inne på neo från lugnt till katastrofalt. Den sköra tråden varje dag i 100 dagar på neonatalen och såklart det har slitit på en samtidigt som det har stärkt och gett massor med erfarenheter. Det har gett en annan livssyn kan man säga eller ett annat förhållningssätt gentemot livet som sådant. Att livet inte kan tas förgivet och att verkligen leva i nuet för att man inte vet vad framtiden har i sina planer. Från ena sekunden stabilt till att andra stunden vara skarpt läge med återupplivningsförsök med neopuffen. Det var så otroligt tärande. Men det blev en ny värld som blev vardag. Man är så mycket starkare än vad man tror. Allt utanför sjukhuset blev en annan värld man hade knappt en aning om vad som hände där utanför. Hoppet och kärleken var ledstjärnan framåt i den tuffa situationen. Det är tacksamhetskänslor som är så starka att det går inte att sätta ord på dem. Det är väldigt fint att bära med sig den känslan. Känslan över hur stort livet är och hur starka mina killar varit och är och vad de gått igenom. Och vad man själv gått igenom. Är otroligt tacksam att fått ihop allt i en bok Pytteresan - 100 dagar på neonatalen. Det är tack vare alla mina dagboksanteckningar från neo annars hade nog minnet svikit mig kring att få ihop allt med en röd tråd i boken. Tacksam till livet och tacksam till mina killar som kämpat från första stund och med deras envishet och kämpaglöd från födseln så kommer de klara allt och alla utmaningar galant längs med livets resa.

Tacksamhet de luxe.
Härliga känsla.
JH

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards