Direktlänk till inlägg 8 januari 2023

Vara stark - Be strong

Av Jennie Hedlund - 8 januari 2023 02:00

Vara stark - Be strong

När jag ändå fick ?flow? att skriva lite här så är det bara att fortsätta, fortsätta in på natt timmarna oftast då jag är mest kreativ. När alla sover och tankarna kan få ro att sväva fritt.

Man kastades in i rollen som mamma.
In i en torktumlare. I en ny värld. På neo. En bubbla där allt annat runtomkring helt plötsligt känns oviktigt. Allt fokus låg på att be för att mina barn skulle överleva.

Tog tid innan jag ens förstod att jag blivit mamma det var overkligt. Se in i immiga kuvöser , är det mina barn det där? Tack vare fantastisk vårdpersonal så blev vi tidigt delaktiga i vården. Vad gör man , måste ju vara stark, starkare än vad jag nånsin trodde var möjligt , skulle kunnat burit hela neonatalavdelningen på mina axlar. Nu räckte det att bära 2 kuvöser det var tillräckligt tungt. Blandade känslor det var ju fantastiskt och jobbigt på samma gång.

Man faller ihop ena dagen i en hög andra dagen måste man bita ihop och vara stark trots att man egentligen inte orkar. Stark och skör på samma gång. Någon uttryckte begreppet/ordet ?skörstark?. Vet inte vem. Det säger mycket om själva känslan.

Allt man kunde få styrka av sög jag åt mig. Andras solskenshistorier.
Andras erfarenheter.
Andras hopp.
Andras ödmjukhet och värme.
Min egen styrka av att samla kraft.
Långa promenader bara jag och hundarna.
Andas in friskluften komma bort från sjukhuset. Få perspektiv.
För att senare komma tillbaka till neo med nya krafter för att orka.

Man orkar mer än vad man tror.
Det är när man tror att nu är gränsen nådd så orkar man ändå, man måste, man gör allt för sina barn. Hoppet styrkan kärleken livet.

Godnatt må gott och glöm inte bort att alla har vi en otrolig styrka inom oss som kan lyfta berg om det behövs. /J.H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Hedlund - Fredag 9 feb 00:31


Idag fick jag en sån lycklig känsla inombords när jag hämtade mina killar att de snart är 12 år de som har legat och fått plats i en handflata vardera. Det är otroligt. Man förstår inte vilken enorm tacksamhet. En vanlig förälder känner tacksamhet ...

Av Jennie Hedlund - Onsdag 3 jan 01:04

Tänker att nya året nu ska jag inte fokusera på att oroa mig för saker innan de händer. Jag är expert på att annars oroa mig månader veckor dagar innan något sedan när väl dagen är här så har jag oftast oroat mig helt i onödan. Helt meningslöst. Ibla...

Av Jennie Hedlund - 8 december 2023 22:47

Min bok finns nu på flertalet bibliotek. Det är inte bara att ge ut en bok man ska marknadsföra den också. Det är en lycka i sig att se hur ens egna innersta berättelse kommer ut bland andra som ska läsa och ta del av ens personliga tankar. Lite ...

Av Jennie Hedlund - 6 december 2023 23:20

Traumatiska händelser avlöst varandra trauma på trauma det är lite så livet fungerat de senaste 11,5 åren. I förra veckan fick ena sonen hjärnskakning och i samma veva min ena bror hamnade på sjukhus när han tuppade av. Oro oro det är lite melodin i ...

Av Jennie Hedlund - 24 september 2023 22:37

Det var dags igen sist var i februari nu var det september. Jag hade hoppats att det skulle dröja men nu var dagen här igen. Det är fler en 1 gång jag hamnat i traumatiska upplevelser säkert närmare 40-50 gånger och då riktigt skrämmande nära död...

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards