Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Hemma m våra små..

Av Jennie Hedlund - 30 november 2015 23:20

Hemma med våra små förkylda och hostiga. Känslan av att det inte finns någon press gör att stressen är obefintlig. Kan vara hemma med dem hur mycket som det behövs det gäller bara att planera pluggandet. Det är det minsta att tänka på det är ju ändå under press som jag presterar bäst samt under kvällar och ibland nätter. Då är inspirationen som bäst alla ord och texter att skriva flyter på. Ingen större sjukdomsoro för tillfället men astmahostan är inte så extrem hittills tack o lov. Förra hösten då var det att kasta sig upo från sängen med barn som inte fick luft alls det var så påfrestande jobbigt ..jag minns en natt då jag vaknade och en av dem inte fick luft alls, sån panik, flög upp och var påväg att hämta termometern för han var varm som en kamin..hann hämta den tog tempen som var över 40. Hann bara se siffrorna sen kom yrseln och kallsvetten och jag tog mig ut på altanen för att få luft. Sen blev det svart för ögonen jag svimmade. Vaknade upp kände mig vimmelkantig och allmänt omtumlad. Det är i stressen då kommer paniken och kroppen visar att nu är det nog den orkade inte riktigt .Tack att sambon var hemma annars hade det kunnat bli problematiskt på många sätt. Det var runt juletid förra året och efter ett par veckor blev det konstaterat att det var rs. Jag o W låg inne på KS i några dagar. Året innan 2013 var det lunginflammation samma tid runt juletid och båda var inlagda på KS m syrgas dropp antibiotika m.m Det är just i de akuta stresslägena av oro som kroppen visar fysiska reaktioner yrsel svimningar illamående hjärtklappning tryck över bröstet m.m m.m I våras kände jag dessa reaktioner vid lämn på förskola, på jobbet och vid hämtning på förskolan. En inre stress vabdagar förklara sjukdomshistora infektionskänslighet bpd andn.problem~omogna lungor m.m Ja det tar även det på krafterna plus att man försöker skjuta bort sådant så läggs det även i högen av stressmoment. Inte nog med att barnen mår dåligt så kommer mycket annat och läggs i samma hög. Nu är den högen obefintlig fokus är bara på att barnen ska må bra, är dom sjuka är dom hellre hemma längre än behövs då mina studietider justeras efter deras välmående. Och vill vi ta lediga dagar så gör vi det! Syftet med pluggandet är att kunna justera och bestämma själv utefter hur barnen mår. Det är guldläge. Nu är vi hemma dom hostar och nyser men hyfsat pigga ändå, leker med varandra och jag kan oftast plugga ändå lite då och då under dagen. Nu kör vi den lugna stilen och bara tar dag för dag i hemmets lugna vrå. //Tacksam ?? :-) ??Jennie??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Hedlund - Fredag 3 maj 18:32

När du När du inser att dina barn som du hållt i en handflata nu börjar närma sig din egen längd blir man knockad till marken av livets fantastiska mirakel. Det är så att orden inte räcker till. Man är så tacksam långt in i själen att mina två mirak...

Av Jennie Hedlund - Fredag 9 feb 00:31


Idag fick jag en sån lycklig känsla inombords när jag hämtade mina killar att de snart är 12 år de som har legat och fått plats i en handflata vardera. Det är otroligt. Man förstår inte vilken enorm tacksamhet. En vanlig förälder känner tacksamhet ...

Av Jennie Hedlund - Onsdag 3 jan 01:04

Tänker att nya året nu ska jag inte fokusera på att oroa mig för saker innan de händer. Jag är expert på att annars oroa mig månader veckor dagar innan något sedan när väl dagen är här så har jag oftast oroat mig helt i onödan. Helt meningslöst. Ibla...

Av Jennie Hedlund - 8 december 2023 22:47

Min bok finns nu på flertalet bibliotek. Det är inte bara att ge ut en bok man ska marknadsföra den också. Det är en lycka i sig att se hur ens egna innersta berättelse kommer ut bland andra som ska läsa och ta del av ens personliga tankar. Lite ...

Av Jennie Hedlund - 6 december 2023 23:20

Traumatiska händelser avlöst varandra trauma på trauma det är lite så livet fungerat de senaste 11,5 åren. I förra veckan fick ena sonen hjärnskakning och i samma veva min ena bror hamnade på sjukhus när han tuppade av. Oro oro det är lite melodin i ...

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards