Direktlänk till inlägg 28 november 2019

Bearbetning... Gnagande oro... Livets skörhet, frågor utan svar..

Av Jennie Hedlund - 28 november 2019 00:19

Bearbetning det är bra
Men hur när man upplevt något traumatiskt för vem förstår då..
Vem förstår är frågan, vem kan förstå, vem vill förstå. Vem..
Det är ensamt det är jobbigt svårt tufft krävande rädsla skräck malande känsla som kryper in i kroppen bygger bo i kroppen äter liksom upp... Det är tufft.
Jobbigt. Kämpigt. Man ler på utsidan men på insidan skakar man av skräck. Andra gången...
Händer det en gång ok då tror man att det är En gång... Sedan kommer minnena traumatiken upp igen när det händer igen.. Panik rädsla skräck.. Blir blå alltmer.. Jag känner hur hjärtat slår hårt dunkar hårdare fortare sticker till.. Det är så jobbigt.
Det gör något med en själv när det händer och nu gång 2..
Man mår inte så bra..
Tusen frågor..
Spekulationer...
Oroskänslor...
Kan inte slappna av...
Vad hände och varför och hur kan vi undvika att det händer igen..
Detta gnager...
Maler...
Värker inombords...
Inom mig... Jag vill ha svar... Vill ha en beredskap... En orsak...
Mitt hjärta dunkar när jag tänker tillbaka på i söndags eftermiddag.. Blodet pumpar hjärtat slår hårt och fort... Vad händer, samma igen.. Det är så overkligt när man står mitt uppe i allt.. Sekunder känns som minutrar.. Livet stannar upp, livet stannar till, livet står still,..
Agera fort gör något skriker mitt hjärta och hjärna, gör det rätta som du gjort förrut...
Stress *1000
Livet är så skört det vet vi sedan tidigare med 100 dagar neonatalen med upp o nedgångar... Livets sköra tråd.
Det fantastiska livet, livet är det bästa, livet är allt! Livet är barnen livet är här och nu. Hoppas att få svar på mina frågor mina ifrågasättande mina spekulationer diskussioner känslor svar på att undvika liknande händelse igen och kunna undvika.
Aldrig aldrig mer igen hoppas jag.

Må väl/J. H....

 
 
Amisa

Amisa

3 december 2019 01:41

Om du varit med om traumatiska händelser flera gånger om behöver du kanske professionell hjälp för att kunna släppa tankarna?

Prova också att meditera en stund (ca 15 minuter)varje dag. Det finns bra avslappningsmusik på YT om du söker på "meditation music". Koncentrera dig på dina andetag och när du mårker att dina tankar farit iväg igen så återgår du till att känna dina andetag. Efter ett tag blir det lättare och lättare.

Jag hoppas att livet snart känns lite lättare för dig, sol på dig!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Jennie Hedlund

6 oktober 2020 12:35

Tack snälla för att du tar dig tid att svara. Jo jag vet behöver prata med någon. YT där brukar jag lyssna på avslappning då och då men inte regelbundet som jag borde.. Tiden finns gäller bara att ta sig tiden. Så finns sagt, detsamma till dig: sol på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Hedlund - Fredag 9 feb 00:31


Idag fick jag en sån lycklig känsla inombords när jag hämtade mina killar att de snart är 12 år de som har legat och fått plats i en handflata vardera. Det är otroligt. Man förstår inte vilken enorm tacksamhet. En vanlig förälder känner tacksamhet ...

Av Jennie Hedlund - Onsdag 3 jan 01:04

Tänker att nya året nu ska jag inte fokusera på att oroa mig för saker innan de händer. Jag är expert på att annars oroa mig månader veckor dagar innan något sedan när väl dagen är här så har jag oftast oroat mig helt i onödan. Helt meningslöst. Ibla...

Av Jennie Hedlund - 8 december 2023 22:47

Min bok finns nu på flertalet bibliotek. Det är inte bara att ge ut en bok man ska marknadsföra den också. Det är en lycka i sig att se hur ens egna innersta berättelse kommer ut bland andra som ska läsa och ta del av ens personliga tankar. Lite ...

Av Jennie Hedlund - 6 december 2023 23:20

Traumatiska händelser avlöst varandra trauma på trauma det är lite så livet fungerat de senaste 11,5 åren. I förra veckan fick ena sonen hjärnskakning och i samma veva min ena bror hamnade på sjukhus när han tuppade av. Oro oro det är lite melodin i ...

Av Jennie Hedlund - 24 september 2023 22:37

Det var dags igen sist var i februari nu var det september. Jag hade hoppats att det skulle dröja men nu var dagen här igen. Det är fler en 1 gång jag hamnat i traumatiska upplevelser säkert närmare 40-50 gånger och då riktigt skrämmande nära död...

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards