Direktlänk till inlägg 19 oktober 2019

Ge mig kraft ~ give me strength...

Av Jennie Hedlund - 19 oktober 2019 21:55

Mycket som händer..
Mycket som har hänt..
Livet är inte förevigt...
Man stannar upp när något händer..
Livets mening stannar till..
Man tänker till..
Stannar till..
Stanna upp..
Ur och springer i ekorrhjulet utan att komma nån vart..
Vart är jag påväg..?
Vart är min hälsa påväg...?
Magsår yrsel stickningar och tryck i bröstet och... magont..och magkramper..
Mycket som snurrar i mitt huvud..
Tankarna galopperar..
Flyger iväg..
Hjärnspöken..
Oro som gnager inom olika områden..
Känner hur kroppen ropar stopp..
Nära den berömda väggen igen nuddar den var och varannan dag..
Livet är här och nu..
Livet är det som pågår medan man grubblar över gammalt eller planerar framåt..
Nuet det är här och nu min kropp mår uselt jag försöker ge en hyfsad bra bild utåt..
Tappa fotfästet vill man ju inte..
Känner mig inte lika glad längre..
Vart tog glädjen vägen.. Glädjen över vardagen..
Vågar inte vara glad när jag väl mår bra då och då för nästa dag mår jag dåligt igen.
Tänkt att jag vill planera mera grejer roliga grejer som gå ut och äta, boka evenemang, men jag vill inte och orkar inte planera in något då dagsformen är så olik dag för dag..
Hjärtat slår magen molar yrsel.. Ljuden känns så starka jag hör inte min egen röst inombords det surrar detta ständiga surr inom mig plus alla ljud runtomkring..
Det gör mig trött yr kan inte sortera upp ljud.. Haft så förrut förra hösten.. Minsta lilla ljud känns som en orkester stör mitt inre brus.. Bruset inombords.. Brus när jag är med andra människor och brus när jag är själv.. Jag känner mig ensam när jag är själv och vill vara själv när andra är i närheten..
Det gäller att leva i nuet..
Ta tillvara på dagen...
Varför ödsla tid på att bekymra sig och oro sig...
Varför inte bara leva här och nu..
Det måste jag bli bättre på..
Leva här och nu..

//J. H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Hedlund - Fredag 9 feb 00:31


Idag fick jag en sån lycklig känsla inombords när jag hämtade mina killar att de snart är 12 år de som har legat och fått plats i en handflata vardera. Det är otroligt. Man förstår inte vilken enorm tacksamhet. En vanlig förälder känner tacksamhet ...

Av Jennie Hedlund - Onsdag 3 jan 01:04

Tänker att nya året nu ska jag inte fokusera på att oroa mig för saker innan de händer. Jag är expert på att annars oroa mig månader veckor dagar innan något sedan när väl dagen är här så har jag oftast oroat mig helt i onödan. Helt meningslöst. Ibla...

Av Jennie Hedlund - 8 december 2023 22:47

Min bok finns nu på flertalet bibliotek. Det är inte bara att ge ut en bok man ska marknadsföra den också. Det är en lycka i sig att se hur ens egna innersta berättelse kommer ut bland andra som ska läsa och ta del av ens personliga tankar. Lite ...

Av Jennie Hedlund - 6 december 2023 23:20

Traumatiska händelser avlöst varandra trauma på trauma det är lite så livet fungerat de senaste 11,5 åren. I förra veckan fick ena sonen hjärnskakning och i samma veva min ena bror hamnade på sjukhus när han tuppade av. Oro oro det är lite melodin i ...

Av Jennie Hedlund - 24 september 2023 22:37

Det var dags igen sist var i februari nu var det september. Jag hade hoppats att det skulle dröja men nu var dagen här igen. Det är fler en 1 gång jag hamnat i traumatiska upplevelser säkert närmare 40-50 gånger och då riktigt skrämmande nära död...

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards