Direktlänk till inlägg 19 oktober 2019

PASSION. Insändare i Länstidningen... Förhoppningsvis framöver..

Av Jennie Hedlund - 19 oktober 2019 21:07

Passion. Passion var det som fick mig att välja yrket som förskollärare. Passion för att se barns tindrande ögon lysa upp av glädje när nytt lärande och nya upptäckter sker. Passion av att se barnens självförtroende och deras utveckling och lärande är ovärderligt. Minns passionen varför du valde yrket från allra första början var det en föreläsare som sa. De orden fastnade hos mig. Har länge och ofta känt denna känsla av passion men då åtstramning av verksamheten med ekonomi och ökade nyckeltal(antal barn per pedagog) så har denna passion tyvärr kommit längre och längre bort ifrån mig. Fysiska och psykiska tecken på att det är pressat läge leder ganska naturligt till sjukskrivningar. Önskar att politikerna kunde komma ut i verkligheten där vi som kämpar i motvind jobbar på, trots att många odds är emot oss. Som att springa i motvind i 100km/h varje dag tillslut orkar varken kroppen eller knoppen mer. Våra barn i förskola ska få den undervisning som de har rätt till men utan förutsättningar så är det en omöjlig ekvation. Pedagoger går itu inombords av att vara otillräckliga medan politiker inte ser verkligheten utan bara siffror och har ingen aning hur pedagoger sliter sig själva itu. Det är verkligen dags att vakna upp och satsa på förskolan NU inte rusta ner den och göra att pedagoger springer i motvind tills de rasar och deras passion slocknar. Det är NU det behövs satsas inte om flera månader eller år. Det är verkligen pressat läge. Det gäller våra barn, de är framtiden!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Hedlund - Fredag 9 feb 00:31


Idag fick jag en sån lycklig känsla inombords när jag hämtade mina killar att de snart är 12 år de som har legat och fått plats i en handflata vardera. Det är otroligt. Man förstår inte vilken enorm tacksamhet. En vanlig förälder känner tacksamhet ...

Av Jennie Hedlund - Onsdag 3 jan 01:04

Tänker att nya året nu ska jag inte fokusera på att oroa mig för saker innan de händer. Jag är expert på att annars oroa mig månader veckor dagar innan något sedan när väl dagen är här så har jag oftast oroat mig helt i onödan. Helt meningslöst. Ibla...

Av Jennie Hedlund - 8 december 2023 22:47

Min bok finns nu på flertalet bibliotek. Det är inte bara att ge ut en bok man ska marknadsföra den också. Det är en lycka i sig att se hur ens egna innersta berättelse kommer ut bland andra som ska läsa och ta del av ens personliga tankar. Lite ...

Av Jennie Hedlund - 6 december 2023 23:20

Traumatiska händelser avlöst varandra trauma på trauma det är lite så livet fungerat de senaste 11,5 åren. I förra veckan fick ena sonen hjärnskakning och i samma veva min ena bror hamnade på sjukhus när han tuppade av. Oro oro det är lite melodin i ...

Av Jennie Hedlund - 24 september 2023 22:37

Det var dags igen sist var i februari nu var det september. Jag hade hoppats att det skulle dröja men nu var dagen här igen. Det är fler en 1 gång jag hamnat i traumatiska upplevelser säkert närmare 40-50 gånger och då riktigt skrämmande nära död...

Presentation

Mamma till tvillingpojkar födda i v.25+6 i juli-2012.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards